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Format: CDR
Release date: 1999
Cat. no.: T.P. 050, fix010
Label: Transfixional | Trümmer (D)
Ltd. edition: 300 copies
Packaging: jewel case, some packaged in jute sack
Artwork & photography by: Anemone Tube
www.tarkatak.de
Tracklist:
TARKATAK
1 Gullviva 31:18
ANEMONE TUBE
2 Astray/Isolate 4:49
3 Der Garten 4:41
4 Desolation Peak/Illusion Of End 9:25
5 Ascension 4:41
6 Grave With A View 3:00
Tracks 1 composed and recorded 1998, by TARKATAK, using the track LINGERING CLOUDS by ANEMONE TUBE (5:20 to 9:20 min).
Tracks 2 - 6 composed and recorded by ANEMONE TUBE with the use of an electric guitar 1998/1999.
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REVIEWS
"From the German underground two 'bands' on one CD. I write 'bands', since they have one member each. Tarkatak slowly gaines a reputation as the natural successor to Maeror Tri (aside of course Troum). His almost 30 minute piece is based on, maybe even a 'remix', who knows, something by the other band on this CD, a track curiously not on this CD. Tarkatak slides through rough and dark edges to built his own world on the guitar, samples and who knows what else. Great production with lots of attention of the detail, the base end sound good here. Anemone Tube just uses the guitar, but not in one great composition, but in 5 smaller. Which are nonetheless great. Short excursions into the same sort of territory that Tarkakat is inhabiting. Textured ambient drones with a refined character." (FdW)
(Vital Weekly .Issue#165 . E-mail-newswetter Netherlands 1999)
Eine archäologische Hörerfahrung aus ferner Zukunft? Beim Ausgraben von Industriebauten einer längst vergessenen Zivilisation, aus deren Speicherbänken sich ab und zu ein frei flottierendes Datenfragment löst, das niemand entziffern kann? Tarkatak führt einen in gigantische Räume, in denen ferne Musik anklingt, die aus unserer Zeit stammen könnte, aber auch Schritte, die die eines Verfolgers sein könnten. Eine halbe Stunde im Labyrinth. Vom Gehörgang stolpert man immer tiefer in die Gehirnwindungen. Wenn Tarkatak den Staub hörbar macht, der sich auf den Ruinen absetzt, dann sind die fünf Tracks von Anemone Tube die akustische Darstellung der Pflanzen, die den Beton überwuchern - oder Algen in einem Überschwemmungsgebiet. Faszinierend, dass die Klangtexturen der Anemone-Tube-Stücke, deren Melancholie insgesamt etwas mehr 'mellow' wirkt als die anorganische Strenge des Tarkatak-Stücks, alle mit einer elektrischen Gitarre kreiert wurden. Eher geologisch als archäologisch ist an dem Ganzen übrigens, dass ein Anemone-Tube-Track in das Tarkatak-Stück hineingemixt wurde, was hier weniger wie ein gewöhnlicher Remix wirkt als wie die Ablagerung von Gesteinsschichten, bei der man Zeuge sein darf. Fazit: Eine CD zum Überwintern.
(Gebrauchtemusik . 2000)
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